Bystřice pod Hostýnem a okolí

Na kole kolem Hostýna

okruh 20 km, středně náročná trasa, stoupání 566 výškových metrů

Bystřice pod Hostýnem (nám.) – Hostýn (bazilika) – Bukovina (rozc.) – Rusava – Brusné – Slavkov pod Hostýnem – Bystřice pod Hostýnem

Z Masarykova náměstí v Bystřici pod Hostýnem vyrážíte ulicí Čs. brigády souběžně s modrou turistickou značkou. Projedete kolem hřbitova až k rozcestí Bystřice pod Hostýnem – Lázně. Zde ještě asi 200 metrů následujte modrou značku vzhůru po silnici, než vám odbočí doprava do lesa. Vy pokračujte po silnici dále až k bazilice na Svatém Hostýně. Zde se můžete občerstvit a prohlédnout si zdejší baziliku, muzeum nebo se pokochat výhledy do okolí z rozhledny. Nyní se vraťte po silnici asi 550 m pod parkoviště autobusů, vpravo se od hlavní silnice odpojuje cyklostezka, která vás přes rozcestí Bukovina vyvede na hlavní Hostýnskou magistrálu. Ujedete přibližně dalších 500 metrů a cyklostezka vás potáhne doprava velmi příjemným klesáním až do údolí obce Rusava. Zde navážete na cyklotrasu č. 5038, která vás dovede do obce Brusné. Pokračujte dále po trase č. 5033 přes Slavkov pod Hostýnem až zpět na náměstí v Bystřici pod Hostýnem.

Z Bystřice do Bystřice přes Chvalčov a Rajnochovice

okruh 33 km, náročná trasa

Bystřice pod Hostýnem - Chvalčov - Loukov - Podhradní Lhota - -Rajnochovice - Fons Theodori - Tesák - Bystřice pod Hostýnem

Z Bystřice pod Hostýnem do Chvalčova jedeme po značené trase 5035, u obecního úřadu odbočíme doleva a sjíždíme po značené trase 5037 vlevo dolů podél potoka. Cesta se stáčí doprava, aby se u železniční zastávky Loukov odklonila nahoru do lesa. Následuje stoupání a jízda téměr po vrstevnici. Na křižovatce čtyř cest vyjíždíme doprava nahoru, zelená značka se po chvíli opět připojí. Na rozcestí U Kamenného domku se dáme doleva dolů asfaltovou silnicí, zelená značka nás opouští vpravo. Tzv. Slovácká cesta nás přivede až do Podhradní Lhoty. Na návsi se dáme doprava směr Rajnochovice po značené trase 5034, po níž se dostaneme až na křižovatku Rosošné. U hostince Ve Dvoře odbočíme podél Rosošného potoka doprava značenou trasou 5120. Stoupáme údolím, míjíme odbočku, která nás může zavést kolem Holubovy chaty až na Kelčský Javorník. U pramene Fons Theodori si všimneme malé přehrady - klauzy, která sloužila k plavení kmenů. Zde začíná Přírodní rezervace Čerňava s karpatským pralesem. Na Tesáku zkontrolujeme brzdy a vydáme se všanc serpentinám po značené trase 5035 do Bystřice pod Hostýnem.

Kalendář akcí

Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí • Realizace web studio dat