Naučná stezka Podhradí - Starý Světlov

Naučná stezka vede z obce Podhradí (poblíž Luhačovic) ke zřícenině hradu Starý Světlov. Naučná stezka, která je součástí ekoparku Podhradí, byla otevřena v květnu 2010.

Stezka začíná na horním konci obce, její první metry vedou kolem vodojemu a pokračují po vyznačené trase, kolem prameniště, kde se nachází první zastavení s informační tabulí, odpočivadlem a malou studánkou, kterou hlídá dřevěná žába. Dále stezka pokračuje chodníčkem s dřevěným zábradlím a spoustou schodů, až po lesní písčitou cestu, zvanou Svážnice. Studánka Sojsinka , kolem které stezka směřuje ke zřícenině hradu Starý Světlov, je již po vstupu na Svážnici označena rozcestníkem. Jeho směrovky naznačují trasy ke zřícenině hradu, k poutnímu místu Maleniska a také zpět na Podhradí, k Sirnému prameni a hospůdce pod Světlovem. Kolem Sojsinky bylo vybudováno posezení s řadou dřevěných prvků, sloužících jak k odpočinku, tak i k dovádění neposedných dětí. Od Sojsinky stezka pokračuje pěšinou a stoupá vzhůru směrem ke zřícenině hradu Starý Světlov. Na horizontu, kde se stezka napojuje na křižovatku lesních cest, je umístěn další rozcestník, který tentokrát navádí turisty k oblíbenému poutnímu místu, kterým je kostel Panny Marie Sněžné v Provodově na Maleniskách, anebo k nejvyššímu bodu okolí Komonci ve výšce 672 m n.m. Zakončení naučné stezky tvoří odpočivadlo umístěné mezi troskami zříceniny hradu Starý Světlov.

Adresa

Dětský ráj
2.2 km
mapa
Poutní kostel a křížová cesta Provodov
2.3 km
Poutní kostel Panny Marie Sněžné
Poutní místo Provodov - Maleniska
2.3 km

Kalendář akcí

Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí • Realizace web studio dat