Svatý Hostýn

Na kole kolem Hostýna

okruh 20 km, středně náročná trasa, stoupání 566 výškových metrů

Bystřice pod Hostýnem (nám.) – Hostýn (bazilika) – Bukovina (rozc.) – Rusava – Brusné – Slavkov pod Hostýnem – Bystřice pod Hostýnem

Z Masarykova náměstí v Bystřici pod Hostýnem vyrážíte ulicí Čs. brigády souběžně s modrou turistickou značkou. Projedete kolem hřbitova až k rozcestí Bystřice pod Hostýnem – Lázně. Zde ještě asi 200 metrů následujte modrou značku vzhůru po silnici, než vám odbočí doprava do lesa. Vy pokračujte po silnici dále až k bazilice na Svatém Hostýně. Zde se můžete občerstvit a prohlédnout si zdejší baziliku, muzeum nebo se pokochat výhledy do okolí z rozhledny. Nyní se vraťte po silnici asi 550 m pod parkoviště autobusů, vpravo se od hlavní silnice odpojuje cyklostezka, která vás přes rozcestí Bukovina vyvede na hlavní Hostýnskou magistrálu. Ujedete přibližně dalších 500 metrů a cyklostezka vás potáhne doprava velmi příjemným klesáním až do údolí obce Rusava. Zde navážete na cyklotrasu č. 5038, která vás dovede do obce Brusné. Pokračujte dále po trase č. 5033 přes Slavkov pod Hostýnem až zpět na náměstí v Bystřici pod Hostýnem.

Adresa

PP Pod Kozincem
PP Pod Kozincem Chvalčov

Kalendář akcí

Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí • Realizace web studio dat